Jaarverslag 2023 met financiële rapportage.

Activiteiten:

Ook dit jaar hebben we weer twee complete transporten uitgevoerd in maart en september en zogenaamde “papieren” transporten in juni en december, waar bij deze laatste twee alleen de mogelijkheid was om de gezinnen te sponseren met voedselpakketten en/of geld. Het broodproject en de medicijnpot, evenals de financiële ondersteuning van de ziekenhuizen en het kindertehuis hebben we ook vier keer uitgevoerd. Ook de donaties voor het voedsel op de school in Cotus zijn gedurende het gehele jaar doorgegaan.

Met de transporten in maart en september zijn er naast de pakketten o.a. 60 inco-matrassen meegegaan, die doorgestuurd zijn naar Oekraine en 40 inco-matrassen zijn er in het ziekenhuis van Agnita bezorgd. Daarnaast er veel (bulk)kleding meegegaan, waarvan ook weer een deel in Oekraine is beland.

Financieel:

Exploitatie-overzicht 2023

inkomsten                                                                                                                  uitgaven

machtigingen                     56.713,45                  transport, voedselpakketten,       58.584,15

donaties speciale doelen     7.345,00                  bijdragen ziekenhuizen                 6.000,00

broodprojecten                    3.416,99                  kosten broodprojecten                   3.000,00

medicijnpot                          5.829,46                  uitgaven medicijnpot                      5.360,60

kindertehuis Odorheiu S.    7.061,10                  kindertehuis Odorheiu S.                7.055,07

project Cotus                       5.697,94                  project Cotus                                  6.095,60

bingo-opbrengsten                 200,00                  speciale doelen                                 449,71

rente’s                                        4,96                  bankkosten                                        428,94

verzekeringen                                    317,07

nadelig resultaat                  2.195,11                  portikosten                                         570,90

algemene kosten                               401,97

__________                                                                      _________

88.264,01                                                                        88.264,01

Balans 2023

Activa                                                                                                                          Passiva

saldi 31 december 2023   23.060,40                  nog te betalen:

bankkosten                                         39,36

rente                                      192,79

nadelig resultaat                 2.041,68

saldi 1 januari 2023                      25.255,51

25.294,87                                                                        25.294,87

Toelichting:

We hadden de begroting afgestemd op de planning van 2 complete transporten en twee zogenaamde “papieren” transporten. Waarbij we voor de projecten en de school in Cotus uitgegaan zijn van de gebruikelijke jaarlijkse bijdragen.

Na het transport van september was door de stijgende kosten en de afname van het aantal betaalde pakketten de financiële situatie dusdanig dat we actief op zoek zijn gegaan naar meer inkomsten. Middels een “bedelbrief” hebben we onze sponsoren benaderd en toen sprak de barmhartigheid in de mens en ontvingen we zo maar veel extra donaties. En deze waren dusdanig, dat we per saldo uitkomen op een negatief resultaat van € 2.000,-, terwijl we deze hadden begroot op € 8.000,-.

Hiervoor nogmaals onze dank!